matildaaupairinguildford.blogg.se

2015-01-18
18:07:09

Länge sedan sist

Jag vet inte riktigt vad jag ska kalla min ledighet som jag haft nu i ca 3 veckor, men nu är jag tillbaka i England och första arbetsveckan är avklarad! 
 
Det har varit otroligt skönt att vara ledig så länge, men tiden gick så otroligt snabbt! Det kändes som att jag precis hade landat i Sverige när jag igen skulle sätta mig på flyget tillbaka. Ville inte riktigt åka tillbaka för att jag ville umgås så mycket med familjen och vänner...
 
Men jag hade turen att Anna följde med mig till England! Hon hade tid och råd att åka så hon flög med! Det var superkul och gjorde det inte lika jobbigt att åka. Hon var här i en vecka nästan, kom på tisdagen och åkte måndag morgon! Det var så kul och vi hann med så mycket! 
Jag hann gå i skolan och sen hann vi gå runt i Guildford, åka in till London två gånger och gå ut och festa och lite annat. Vi tatuerade oss också (äntligen!), efter cirka ett års prat om att skaffa tatueringar. Så vi åkte in till London och tatuerade oss, jag en sol och hon en måne, vilket vi tycker representerar oss som vänner. För vi är motsatserna till varnadra. 
 
I måndags morgon lämnade jag som sagt av henne på tågstationen i Guildford, det var inte så kul men det blev ialla fall inget gråtkalas. Men det känns jobbigt att veta att man inte kommer få träffa sin bästa vän förrän i maj och det är bara kanske... 
 
Efter det började ialla fall första jobbveckan på året! Den har faktsikt gått bra! Viserligen har vi kommit sent ofta och jag har gjort några tabbar men det är sånt man kan leva med! Det var så kul att vara med barnen igen, hade glömt bort hur underbart härliga de är och hur de kan lätta upp ens humör! 
Jag har även börjat gymma igen och den här gången ännu mer motiverad! Kör så intensivt jag kan och så länge jag orkar/kan, så härligt! 
 
 
Det var en snabb sammanfattning av det som hänt på senaste tiden!
 










Kommentar:
2015-01-20 @ 21:35:14
#1: mamsen

Härliga bilder!

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: