matildaaupairinguildford.blogg.se

2015-04-16
23:16:32

Framtiden

Just nu ligger jag på golvet och har stirrat upp i taket och tänkt, på framtiden. De senaste dagarna har det snurrat runt i huvudet, framtiden. 
För mig är den så otroligt skrämmande, för har ingen aning om vad jag vill... Eller det jag vet är att jag skulle helst av allt stanna kvar här i England, kanske inte i samma familj men i England. Älskar landet och det känns så rätt här, trivs som sjutton! Men jag har mitt liv i Sverige också, familj, pojkvän och vänner och saknar de... Önskar att alla kunde flytta hit så jag kan stanna här, haha... 
Men om jag skulle stanna vet jag inte vad jag ska göra här... Så det bästa är antagligen att flytta hem till Sverige och börja plugga igen. 
Igår var sista dagen att ansöka till högskolan/universitet till hösten. Var duktig och var inte ute i sista stund utan var klar redan i måndags, då var jag helt säker på min ordning efter mycket tänkande. Sökte olika program och kurser i olika städer, bland annat Stockholm, Norrköping och Jönköping. Men får se om jag kommer in på nåt, mycket hänger på mitt resultat på högskoleprovet, får veta hur det gick om cirka 2 veckor! 

Men ja vi får se hur min framtid blir, men en sak som jag vet är att jag kommer komma tillbaka till detta underbara land! 





Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: