matildaaupairinguildford.blogg.se

2015-03-14
21:42:26

En ensam lördagskväll

Nu är det lördag igen och jag insåg att jag har inte bloggat på två veckor eller nåt. Det är sjukt hur fort tiden gåår, hinner inte med att blogga, glömmer bort den för jag är upptagen med jobbet och umgås med de vänner jag har här. Men nu sitter jag här själv en lördagskväll med inget att göra så då kan jag passa på att blogga. 
 
Inte så mycket har hänt sen sist. Jag har som vanligt jobbat, och under veckorna hinner jag inte med så mycket annat än att ta hand om barnen och göra läxorna till skolan. 
 
Förra helgen åkte jag in till London med Chiara och vi gick runt och njöt utav solen. Det var runt 15 grader då och det var underbart! Vi gick bland annat till Hyde Park och sattte oss på gräset och åt lunch och prata. Spenderade mest utav dagen där i Hyde Park, det var så härligt! Vi mötte sedan upp Alina och en av hennes kompisar men jag var bara med dom ett tag sen åkte jag tillbaka till Guildford för att på kvällen skulle jag vara barnvakt. Föräldrarna skulle till Tristans skola på något, minns inte vad det var, så fick ta hand om barnen. Vilket inte var så svårt, de sov hela tiden så jag satt och såg på tv och läste.
 
Söndagen tog jag det lugnt, gick till gymmet och sen mötte upp Chiara i stan för en fika och sen gick vi runt i Stoke Park. Har aldrig varit i den parken trots att den ligger precis vid Collage. Så gick runt den, vilket var cirka 5 km, så fick en rejäl promenad, vilket var väldigt skönt. 
 
Denna helg har jag inte gjort mycket, det har dock bara gått en dag men jag lär bara ta det lugnt imorgon med. Det var planerat att jag skulle gått ut igår med Alina och Chiara men fick skippa det för jag blev dålig. Så spenderade kvällen liggandes i sängen och sov massor. Idag har jag  bara tagit det lugnt och vilat, åkte bara snabbt in till stan och gick i några affärer med Chiara. Fick med mig två super sköna tröjor från Primark och 3 nagellack. 
 
Nu ska jag kolla på någon film eller serie och bli rastlös! Ha en bra lördagskväll! 
Juste måste kolla vem som vann melodifestivalen! 
 
 

Så såg himlen ut igår morse när jag vaknade 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: