matildaaupairinguildford.blogg.se

2014-10-25
19:21:24

Förra helgen och dålig uppdatering

Då var det helg igen! Så skönt! Så nu ska jag passa på att blogga lite, har ju inte gjort det på över en vecka så ska skriva nu om allt som hänt och jag har gjort. 
Tänkte dela upp de i flera olika inlägg, det kan var lite kul och då får jag lite koll på vad jag skrivit om. 
 
Men kan börja med förra helgen, då var jag först på fredagen bara hemma på kvällen och tog det lugnt. 
Lördagen var lite mer händelserik, jag gick in till stan och träffade upp några au pairer. Vi tog oss sedan till Guildford Cathedral för att gå på en Vintage Fair, det var som en loppis inne i katedralen. Det var så otroligt fint! Katedralen var så fin och stor och häftig! 
Loppisen var också rolig att gå runt och kolla på, de sålde mycket fint men köpte inget för att jag hittade inte riktigt något som jag verkligen ville ha. Det var mycket vintage, vilket är självklart, och det var så häftigt att kolla på allt. Efter att ha varit där ett tag så tog vi oss tillbaka in till stan och tog en fika. 
När vi hade suttit där i några timmar så var det dags att gå tillbaka hem. Fast var så trött och så tog bussen hem. Kom hem och han i princip bara plocka lite i rummet sedan kom gästerna som familjen hade bjudit dit. De skulle nämligen ha en lite "hejdå-middag" för några vänner som skulle flytta. Så jag våldgästade deras middag, de hade sagt att jag fick det så egentligen var det ju ingen våldgästning eller vad man kallar det. Det var ialla fall jätte trevligt, familjerna var snälla och barnen, som var hur många som helst kändes det som, var jätte gulliga och snälla.
Så kvällen blev bra, avslutades med ett långt skypesamtal :) 
 






Söndagen så förberedde jag min presentation som jag skulle ha på måndagen, det gick väl sådär. Gjorde ialla fall klart den. Jag bestämde mig även för att gå ut på en promenad, det var så otrlokigt fint väder. Det slutade med att jag var ute och gick i nästan 2 timmar, gick bara runt med musik i öronen och kolla på omgivningen. Gick nämligen till ett område i närheten som Joubert tipsade om. Det var träd och grönt överallt, jätte mysigt! Man märkte inte heller att det var oktober, för det var grönt överallt och jag kunde gå runt i bara t-shirt! Lyckades även gå lite vilse när jag var på väg tillbaka men hittade tillslut efter att gått fram och tillbaka några gånger.
 








Efter min långa promenad så vilade jag lite och åt lunch och sedan tog jag på mig mina skor och gick in till stan för att möta upp Chiara, en tysk au pair som jag träffat några gånger. Vi gick och tog en fika och pratade lite om hur barnen vi tar hand om, collage och om halloween. hade glömt bort att det är snart. Vi umgicks i någon timme och sen gick jag hem igen, så det blev väldigt mycket motion den dagen, vilket var väldigt härligt! 
 


Det var den helgen, den var riktigt bra för att inte ha varit så planerad! 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: