matildaaupairinguildford.blogg.se

2014-11-02
09:55:08

Tower of London

Okej, nu har det gått en vecka sedan jag sist skrev ett inlägg så det är kanske dags att skriva lite om vad som hänt. Det har varit half term denn här veckan så varken jag eller Tristan har haft skola, vilket har inneburit att jag har haft hand om honom hela dagarna den här veckan. Det har varit tufft men jag har klarat det och det har inte blivit så mycket tårar som jag väntat mig. 
Så nu när helgen kom så kändes det helt underbart att vara ledig, jag hade dock inga planer alls, eller jo det hade jag men jag hoppade av att åka med in till London och fira halloween. Kände inte för att vara tvungen att vänta ända till att komma hem vid halv 8 nästa dag. Istället så åkte jag med familjen till London och gick till Tower of London. Det var massvis av folk där, alla vill se "the  poppies" tror det är valmo på svenska... Ialla fall det var jättefint! Massvis av valmos gjorda i keramik som var utplacerade runt Towern. Det var närmare bestämt 888 246 handgjorda valmos i keramik. De sättts fram varje år på hösten för att hedra alla som dött i första världskriget, det var exakt 100 år sedan första världskriget började. 
Vi gick även in i Towern för familjen hade gratisbiljetter, vi kom dock dit så sent så hann inte se så mycket, men det var ändå väldigt spännande. Jag gick runt som en riktig turist och tog kort på allt! Haha tror jag har 10 bilder på bara en fågel som satt där. Även om vi bara var där en kort stund så var det kul! Men jag får åka tillbaka dit nån gång igen och verkligen se allt, jag hann inte besöka tortyrkammaren, vilket hade varit väldigt intressant att se. 
 
Efter Tower of London bestämde vi oss för att gå ut och äta på restaurang, det var kul men jag har lärt mig att man kan inte njuta på samma sätt av middagen när man har barn. Maten tog så lång tid att när den väl kom fick vi slänga i oss den för att Dylan grät hela tiden och ville inte sova.. Men jag lyckades njuta lite av maten och den var väldigt god! 
Så efter  middagen gav vi oss iväg tillbaka till Waterloo för att ta tåget tillbaka till Woking där vi hade parkerat bilen. Vi kom hem vid halv 9 och då var vi alla helt slut. Så jag skippade att följa med några tjejer som hade frågat om jag ville med ut och festa, istället så myste jag ner mig i sängen med min bok och läste. Fastnade i den så läste mer än halva. Gick även och lade mig tidigt, var ändå rätt så trött, och sov som en stock! Så jag vaknade redan nu vid 8 utvilad, vilket är väldigt skönt att göra. Nu ligger jag i sängen med datorn och bloggar och lyssnar på musik, ett väldigt skönt sett att starta sin söndagsmorgon på. 






The traitors gate







Inte så bra sista bild, men var fint på kvällen när Towern lystes upp. 

Kommentar:
2014-11-03 @ 18:12:02
#1: Mimmie

Åhhhh men gud va fint det var med alla blommor! Jag vill också gå till Tower of London, vi går in där när jag kommer till london nästa gång! :) puss!

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: