matildaaupairinguildford.blogg.se

2014-11-04
13:11:11

Måndag och Tisdag

Igår var första dagen efter half term, så skulle ta Tristan till skolan. Det gick super bra, han tycker om skolan så mycket att han bara är glad att göra sig i ordning på morgonen. Jag lämnade Tristan, sedan Dylan och sen kom jag tillbaka till ett tomt hus. Det kändes lite annorlund från när jag förra veckan hade sällskap med Tristan hela tiden, men det var också väldigt skönt! Men det var bara en kort dag, så redan vid 12 åkte jag och hämtade Tristan. Vi åt lunch och spelade lite spel innan vi gick över till grannen och lekte. Det är rätt så slkönt när han har någon att leka med för då kan man själv ta det lugnt och göra annat. Så igår kunde jag dricka te och prata med Gay, vilket var trevligt. Vid fyra gick vi och hämtade Dylan och lekte lite innan jag gjorde middag till dom. Dylan var hur grisig som helst, han tyckte det var kul att spotta ut munnen och leka med den med händerna. Det slutade med att han hade mat överallt, händer, ansikte, hår. Så det blev ett ordentligt bad efter den måltiden. Vi lekte en hel del mer efter badet, det var nämligen så att både Lina och Joubert skulle komma hem senare, vid ungefär 19:45. Men när klockan var halv 8 så smsar Lina och säger att hennes tåg är försenat och Joubert också var sen så jag skulle få lägga Tristan. Jag bllev självklart lite nervös då, eftersom jag vet aldrig hur han ska reagera men han tog det bra. Så vi gick upp och borsta tänderna och sen sattt jag och läste godnattsagor ändå till 9 då Lina kom hem. Så skönt att bli ledig då, la mig bara i sängen och vilade lite, hade världens huvudvärk så det vara bara skönt. När både Tristan och Dylan sov så åt vi middag, vilket var närmare klockan 10... Efter det gick jag direkt och lade mig, var helt slut! 
 
Tisdag började också bra, lämnade Tristan och Dylan och var tillbaka redan vid kvart över 9. Vädret var så skönt så bestämde mig för att sticka ut och springa, så slängde på mig mina träningskläder och gympaskor och sprang en runda på 30 minuter. Var så skönt! Hade glömt bort hur härligt det är att springa, så måste införa att springa oftare, jag har ju egentligen tid, har bara varit lat. Efter rundan så åt jag en god frukost och sedan städade jag upp i köket och tog en dusch. Och nu sitter jag här och skriver ett inlägg, fast ska avsluta detta så att jag kan fortsätta plugga. Har läxa till imorgon då min skola brjar igen, så ska skriva en jobbansökan som måste innehålla minst 200 ord och har bara kommit halvvägs... Så önska mig lycka till och ha en bra dag ni som läser detta! 



En liten bild med utsikt över parken där vi bor
Kommentar:
2014-11-04 @ 21:27:36
#1: Mimmie

Saknar diiiig!! <3<3

Svar: Åh jag saknar dig med!!! <3 men vi ses snart! :D
matildaaupairinguildford.blogg.se

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: