matildaaupairinguildford.blogg.se

2015-05-27
10:25:49

Anna på besök!

Det här har varit bästa helgen på så länge! 
I fredags så jobbade jag, fast var inte alls jobbigt, Lina var hemma och Tristan lekte för sig själv. Så kunde ta det lugnt. Lina körde Tristan till och från skolan så jag fick ta en cykel till min skola. Vilket var en utmaning, cykla på en cykel utan fotbroms när jag aldrig gjort det förr! Sen visade det sig vara punka på bakdäcket också så det gick inte så bra, men jag överlevde! 
På fredagkvällen körde jag vid 10 till Gatwick! Hade aldrig kört dit så var lite nervös men klarade det utan problem. Där mötte jag världens bästa vän och andra halva(för vi är seriöst det) Anna! Vi åkte tillbaka till Guildford och vi prata lite innan vi somnade. 

Lördag och jag fyllde 20! Känner mig gammal när jag tänker på det men får inte säga att jag är gammal för Mimmie haha. Ialla fall, när båda vaknat åt vi frukost och jag skypade med Mamma och Pappa ringde. Jag öppnade paket som Anna hade tagit med från min familj, fick en massa fina saker! Marabou choklad(anade att jag skulle få det), En gratis frukost för två, en jättefin ring och en klänning och smycken. 


Sen gjorde vi oss iordning och åt lunch och sedan åkte vi in till London! 
Där hittade vi hostlet vi skulle bo på och sen gick vi och handla lite saker och åt middag. 
Vid 8 åkte vi till Elephant & castle, där hittade vi en weatherspoons och satt där och drack vin och öl. Senare så gick vi till Ministry of Sound, en klubb som enligt google är den bästa klubben i London. Men det tyckte inte vi, de spelade dålig musik och allt var så dyrt... Men vi var ändå där tills de stängde, för vi hade ju betalat för att komma in och ville få ut så mycket som möjligt av det haha. Sen gick inte tunnelbanan direkt så vi kom inte till hostlet förrän vid 7-8...och vi skulle lämna det senast 10 på morgonen, så vi fick ca 2 timmars sömn. Sen åkte vi tillbaka till Guildford, försökte sova mer. Jag kunde inte sova mer och Anna bara en timme. Så när dagen var över var vi helt slut båda två! 
Men blev också firad av familjen på söndagen, de hade bakat en tårta till mig med ljus och sjöng för mig. Så gulligt av de! Fick även en födelsedagspresent som jag använde redan i måndags, att gå på musikal! 

Måndagen bestod av att ta det lugnt, gå i lite affärer och på kvällen åka in till London och gå på musikal. Det blev Mamma Mia, den var så otroligt bra! 
Sen var det sent och vi åkte hem gör nästa dag jobbade jag igen. 

Anna var med mig under tisdagen, hon följde med mig och Tristan till tennis. Sen gick vi i lite affärer och åt lunch. tristan gick till grannen och lekte och Anna och jag pratade och packade. Lämnade henne på tågstationen vid 5 och sa hejdå. Vilket var tråkigt, för nu kommer jag inte träffa henne förrän i augusti :( men det kommer gå fort och ska njuta av de månader jag har kvar i detta underbara land! För kommer sakna landet så mycket när åker...





Bästa vännen <3 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: