matildaaupairinguildford.blogg.se

2015-06-30
22:11:12

2 besök och flygresa bokad

Jag har varit väldigt dålig på att skriva ser jag nu, har varit fullt upp de senaste veckorna. Jag har haft besök från Sverige de två senaste helgerna så har helt glömt bloggen då. 
 
Förra helgen, midsommarhelgen så var Mimmie här! Hon kom redan på onsdagen och var med mig när jag jobbade torsdagen och halva fredagen. På fredagen efter att jag hade slutat, vilket var runt 1 så packade vi och åkte in till London. Vi hade hyrt ett hotellrum för en natt så vi åkte dit och checkade in.  Mimmie tyckte inte om det men jag tyckte det var helt okej, det kan bero på att jag bodde på världens sunkigasthostel med Anna och efter det är allt annat bra. haha. Det var lite tänkt att vi skulle fira midsommar sen i Hyde Park men det blev inte riktigt så utan vi firade den istället inne på Primark. Där vi båda shoppade loss ordentligt. När vi var klara och hade betalat var klockan nästan 10, om jag minns rätt, och båda var trötta så vi gick tillbaka till hotellet och provade våra kläder och sen gick och lade oss. Dagen efter skulle vi till Natural History Museum men när vi kom dit var det så lång kö att vi struntade i det och tog istället en buss till Oxford Street och shoppade lite mer. Vi åkte hem till Guildford på eftermiddagen och tog det lugnt. Åt middag, duschade och sen såg på film. Söndagen gick vi upp tidigt och tåg tåget vid 9 mot Brighton! Vi var där en stund innan 11 och båda blev kära i staden! Vi fikade, satt på stranden, gick ut på piren och gick runt i stan. Det var en så mysig stad, kände att jag gärna skulle bo i den staden om jag kunde. Vi kom hem sent på kvällen och var rätt så sluta då, somnade tidigt, vilket var väldigt bra för jag jobbade nästa dag. Mimmie åkte hem sen på måndag eftermiddag och det var ett jobbigt hejdå. Både jag och Tristan var ledsna när vi behövde lämna henne på tågstationen, Tristan grät till och med, han hade blivit väldigt fäst vid henne. 
 
 












 
Det andra besöket som jag hade var nu i helgen och det var av Tim! Han kom fredagkväll, hämtade honom på Gatwick och var inte hemma förrän efter 12 och då var jag helt slut. Hade gått upp vid 6 på morgonen, så somnade direkt typ. Lördagen så sov vi ut och tog det lugnt, runt 2 gick vi in till Guildford, det var underbart väder så var skönt att gå in. Vi gick runt där, kollade lite affärer, fikade och på kvällen så åt vi middag på¨en restaurang. Det var otroligt gott och inte så dyrt! Jag åt spenatravioli och det var himelskt, så gott! Kom hem och tog det lugnt och såg på film, eller försökte, jag somnade bara ifrån den haha. Söndagen åkte vi in till London. Vi gick på Madame Tussaude, vilket innebär att jag är rätt så pank nu, jäkligt dyrt. Men det var kul, fast jag varit där 2 gånger innan. Efter det åt vi lunch och åkte till Trafalgar Square och satte oss i det fina vädret vid fontänen. När vi suttit där ett tag så gick vi till Waterloo och tog tåget tillbaka till Guildrford. Väl hemma så förberedde jag lite inför måndagen, la fram kläder och kollade att jag hade allt. Sen försökte vi se på The Shining men då kraschade intenet så istället blev det Two and a half men som jag hade på datorn. Måndagen gick jag upp och jobbade medan Tim fortsatte att sova och sen när jag kom tillbaka tog vi det lugnt och åt frukost. Hämtade Tristan och Alicia och de åt lunch. Efter det gick vi ut på en promenade, jag , Tristan och Tim. Vi stannade till vid ett ställe i en park och lekte kurragömma och kull i evigheter. Sedan var det de vanliga, hämta Dylan, ge de middag, dusch/bad och sen kvällsmål innan de skulle sova. Jag fick lägga de för både Joubert och Lina var sena. Sen åt vi en sen middag och gick och lade oss och såg på film, det blev The Other Woman, och den här gången såg jag klart filmen och somnade inte! Idag som är tisdag lämnade jag av Tim på tågstationen vid 2, det var även detta ett jobbigt hejdå, men kan ändå tänka att vi snart ses igen! 








 
Jag har (äntligen) bokat flygbiljetten hem till Sverige! Jag kommer hem för gott den 9 augusti! De har fått en ny au pair som kommer den 3:e, så då har vi nästan en vecka tillsammans att visa vart allt ligger och öva på körandet. För det var svårt i början. 
Så nu, idag, är det bara 40 dagar kvar!!!! Är både glad och längtar men ledsen över att behöva lämna detta land och barnen som jag kommit så nära. Har en känsla av att det kommer bli ett tårfyllt farväl... Men det är 40 dagar kvar och ska njuta av de och ta vara på de så gott jag kan! 
 
 
Kommentarer:
2015-07-02 @ 22:02:40
#1: Mimmie

AAAAHHH!! Jag vill åka tillbakaaaa :((( Krama Gulle-Tristan från mig :)

Svar: Ja kom tillbaka! Det ska jag göra! :)
matildaaupairinguildford.blogg.se

2015-07-09 @ 18:09:46

Brighton såg ju jättefint ut! En stad vid kusten, eller hur? ^^
Har du fått nåt svar från antagning.se? Eller du kanske inte har kollat? :) Jag fick reservplats nr 3... så hoppet återstår ändå!
Yay yay, du är snart hemma igen! :D

Svar: Ja det är en stad vid kusten, så mysig! :)
Ja det har jag, kom
Inte in på det jag helst ville, så ska tänka på hur jag ska göra.
Åh hoppas att du kommer in! Håller tummarna :)
matildaaupairinguildford.blogg.se

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: