matildaaupairinguildford.blogg.se

2015-02-28
10:04:01

Besök, half term och Windsor castle

Så nu tar jag äntligen tag i att skriva, efter lite tjat från personer... Har bara inte haft någon motivation till att skriva på sista tiden. Men skriver ändå nu vad som hänt sen sist. 

Tim kom och hälsade på en helg och det var så härligt att träffa honom. Vi åkte in till London en dag och sen skulle vi går runt i Guildford nästa dag, men jag som var lite sjuk lyckades smitta honom så han låg och sov nästan hela dagen. Han åkte hem på måndag morgonen sedan. 

Sedan var det half term, vilket innebär  att jag hade Tristan hela dagarna. Det var både kul och jobbigt, jag glömde allt annat och fokuserade bara på att vara med honom. Och på kvällarna var jag så trött, somnade vid 9 varje kväll tror jag, var helt slut. 
Men vi gjorde mycket roligt den veckan! Vi var på playdates, vilket är bäst för då måste inte jag underhålla honom hehe... Och vi var i Wisley och kollade på fjärilar och gick runt och vi var på bio, vi såg Shaun the Sheep, väldigt rolig film faktiskt. 




Efter den veckan så var det äntligen helg! På lördagen åkte jag och Chiara till Windsor och besökte Windsor Castle! Det var så otroligt stort och häftigt! Det fanns så mycket historiskt där. Det fanns massor om Henrik den 8:e och hans tid som kung, vilket jag är intresserad av så tyckte det var extra intressant! 
Man fick dock inte ta kort inne i slottet så har bara på hur det såg ut utifrån. 






Efter en 3 timmars vandring runt i slottet så gick vi och tog en fika/mellanmål. De hade förvånande nog inte Costa, vilket är favoriten, så vi fick gå till Cafe Nero istället, men deras Chai latte var också väldigt god! 

Sen har jag Tristan gått tillbaka till skolan så har jobbat som vanligt den här veckan, skönt med mer fritid. 

Idag väcktes jag av Tristan kl 8 och kunde inte somna om, så bestämde mig för att gå upp och äta frukost och sen gå till gymmet innan jag ska in till stan och möta upp några au pairer och gå på bio. 
Ha en bra dag! Och ska försöka blogga mer! 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: