matildaaupairinguildford.blogg.se

2014-10-26
01:02:28

Veckan som gått

Jaha ja den veckan som har varit nu har inte variot så händelserik, men kan ändå berätta lite om den. 
 
Måndag: Jag jobbade, skulle ha lektion på collage men kom aldrig dit på grund av en irriterande grej så var hemma och gjorde lite annat. Hämtade Tristan vid 12, åt lunch och sen gick vi över till grannen och han fick leka med sin vän Fletcher. 
Ja det var den dagen...
 
Tisdag: Jobbade, var ledig länge så gjorde lite allt möjligt och tog det lugnt. Hämtade Tristan vid 3 och sen Dylan vid 4 och gjorde det vanliga med dom och sen på kvällen förberedde jag min presentation som jag skulle ha på onsdagen. 
 
Onsdag: Upp tidigt och jobba och sen åkte jag iväg till Collage för att ha lektion. Hade min presentation då och måste säga att det hade knappast kunnat gå värre, jag vet inte vad som hände men när jag väl stod där iför alla så blev jag så nervös! jag fick som en blackout under tiden för jag glömde bort nästan hälften av allt som jag skulle säga och pratade så fort! Jag skulle ha pratat i 5 minuter men jag tror att jag pratade i knappt 3 minuter för att allt gick så fort... Och det första läraren säger efter presentationen är att det är helt naturligt att vara nervös och att det kommer säkert gå bättre nästa gång... 
Jag kände mig så besviken på mig själv för att det hade gått så dåligt, fast jag var ändå stolt för att jag ändå försökte och vågade ställa mig där inför alla och försöka hålla en presentation på engelska! Så i slutändan var jag ändå nöjd, fast det kunde gått tusen gånger bättre. 
Sedan var resten av onsdagen som vanligt. Skypade på kvällen och det var så kul för jag var så trött så jag somnade medan jag skypade! Haha kände mig inte så trevligt men kunde inte rå för det, var helt slut!
 
Torsdag: Första dagen av Half Term för Tristan! Så skulle ha hand om honom hela dagen, kan säga att jag var lite nervös inför hur det skulle bli. Men det gick faktiskt bra! Vi åkte iväg till Wisleys med grannen och hennes barnbarn som Tristan leker med ofta. Det var kul och de hade väldigt kul! Vi åkte tillbaka vid 12 sen och åt lunch och spelade massa spel och gick på promenad. 
 








Fredag: Den började ganska tufft, Tristan vaknade på ett hemskt humör, grinade och vägrade äta frukost. Lyckades ändå tillslut efter mycket tjatande få han att äta och sluta gråta! 
När vi hade lämnat Dylan på nursery så åkte vi iväg till ett lekställe där det var tänkt att Tristan skulle kunna leka lite. Men han tyckte inte att det var så kul i och med att han var tvungen att leka själv och jag kunde inte vara med hela tiden. Så vi åkte hem efter ett tag och spenderade resten av dagen med att spela spel och gå till lekparken. Det är helt otroligt men tror att jag har spelat ett spel minst 50 gånger, för han tröttnar aldrig på det och det går så fort att han bara vill spela igen och igen... Men får stå ut med, så länge han är glad är det värt att spela det! 
Fredagskvällen blev väldigt bra, när jag hade slutat jobba och barnen gått och lagt sig så åkte jag in till Guildford för att möta upp två Au pairer och äta middag. Vi körde på billigt och gick till Burger King och åt. Det var kul, vi pratade om våra familjer och vi kom in på språk. Vi försökte lära varandra, det var väldigt kul för när jag sa "Hej, mitt namn är Matilda" så började de skratta för att de tyckte det lät så roligt. De försökte säga det men det var väldigt svårt haha. Så jag fick lära mig att säga "Hej, mitt namn är Matilda" på tyska och italienska, det var kul!
Efter middagen så gick vi till Wetherspoons. Det var otroligt mycket folk men efter ett tag lyckades vi få ett bord och satte oss ner med våra drinkar och pratade. Det var otroligt billigt där, vi köpte 2 stycken kannor kan man säga för 12 pund och de delade vi på 3 och det räckte gått och väl. Efter ett tag när vi kände att vi hade druckit tillräckligt för att kunna dansa så gick vi till dansgolvet. Det var ett litet och proppfullt dansgolv men det var ändå kul! Så dansade vi några timmar och sen vid halv 2 bestämde vi oss för att gå hem. Eftersom min buss slutade gå redan vid halv 12 så valde jag att gå hem. Vilket jag nu efteråt har fått flera som sagt att jag borde tagit en taxi istället. Men det gick ialla fall bra att gå hem, slog nog rekord på hur fort det tog att gå. Jag hade sällskap medan jag gick via telefonen, vilket var väldigt skönt! Så kom hem vid 2 och pratade en stund till och sen var det dags att sova och jag somnade som en stock! 




Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: