matildaaupairinguildford.blogg.se

2014-10-05
10:40:21

Förra helgen- Fredagen

Jag skrev ett inlägg igår om förra helgen men när jag skulle lägga upp det så kraschade appen och hela inlägget försvann. Så nu får jag skriva om det hela igen... 

Det var förra torsdagen som Mamma,Mimmie och Elin kom hit! Jag kunde dock inte träffa de förrän fredag kväll för att jag behövde jobba. Men fick sluta tidigare tack vare att Joubert var hemma så då slutade jag redan vid 5. Jag tog min väska med de mest nödvändiga saker som jag skulle behöva och gick mot bussen. Hade inte kollat när bussen skulle gå så när jag kom dit så skulle den gå om 30 minuter... Så jag bestämde mig för att gå istället, även fast jag inte kunde det enklaste vägen attgå. Så efter 30-40 minuter var jag framme och då glömdes den långa promenaden bort för jag blev så glad av se de igen! 
De hade åkt till Guildford under dagen för att de ville se hur det ser ut så vi möttes upp där och tog tillsammans tåget in till London. 
När vi var framme i London bestämde vi oss för att gå och leta efter en restaurang att äta på, för vi alla var hungriga. Det visade sig att hela London måste varit hungrig då också för alla restauranger var fullproppade med människor. Så efter mycket letande hittade vi tillslut en Pizza Hut som inte var full så vi gick Dit och åt. Jag och Mamma åt lasagne och Mimmie och Elin åt pizza. 



Efter middagen åkte vi till Notting Hill där hotellet vi skulle bo på låg. Där visade de vad de hade köpt under dagen och de gav mig mina saker som jag hade bett de ta med. De hade även tagit med sig lite smått och gott till mig! 
Bland annat choklad! Har saknat riktigt god marabou choklad, för här i England är chokladen inte lika god. 

Efter att de visat alla kläder och vi pratat lite så gick vi och lade oss, för alla var trötta och vi skulle upp tidigt nästa dag. 

Skriver om lördag och söndag i separata inlägg, de kommer upp senare under dagen! 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: