matildaaupairinguildford.blogg.se

2014-10-04
16:40:21

Denna vecka

Eftersom jag varit så otroligt dålig på att uppdatera här så blir det en snabb sammanfattning av veckan. Det har dock inte hänt så mycket, varje dag har bestått i princip av jobb, äta och sova. Men har gått på min engelska kurs och det har varit kul! Fick veta att den här terminens fokus under Exam week kommer vara speaking, vilket jag tycker är värst! Så vi har redan fått en förberande uppgift inför den stora. Vi ska hålla en presentation om något ämnen som kan vara intressant och det ska vara i hela 5 minuter! 
Jag kände vilken panik jag fick bara av att höra det, att jag ska stå inför föera männidkor och prata i 5 minuter! Och på engelska! 
Men sen tänkte jag att om jag klarar av att flytta till ett helt främmande land och inte känna någon och ändå överleva så borde jag klara den presentationen! Så jag ska blrja förbereda den redan den här helgen, så jag har mycket tid att öva och bli säker på det jag ska säga. 

SedAn har jag varit in till Guildford och skaffat ett bankkonto! Så nu har jag det vilket kommer göra en del lättare. Banken var jätte stor och fin! Personalen var trevlig och de tycktejag  kunde prata bra rngelska och ställde massa frågor om det "exotiska" Sverige som de aldrig hade varit i! 


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: